یادآوران کربلا

خوش به حال آنان که آرزویی جز قرب الی الله نداشتند ودر پی آرزویشان چه مستانه کوشیدندو خداوند چه خوب خدایی کرد درحقشان

یادآوران کربلا

خوش به حال آنان که آرزویی جز قرب الی الله نداشتند ودر پی آرزویشان چه مستانه کوشیدندو خداوند چه خوب خدایی کرد درحقشان

یادآوران کربلا

وقتی امام عاشقان غایب است
اطاعت از خامنه ای واجب است

نویسندگان

چرا عراق به ایران حمله کرد؟(7)

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۲۵ ق.ظ

با وجود رایزنیهای صدام در کنفرانس سران عرب ؛ بسیاری معتقدند تاثیرگذارترین رایزنیهای حکومت صدام دیدار او با برژینسکی  بود.

«کنت تیمرمن» پژوهشگر مشهور آمریکایی این رایزنیها را این گونه روایت کرده است: « صدام تردیدی نداشت که در صورت حمله عراق به ایران ایالات متحده از اقدام جنگی او حمایت خواهد کرد. به اعتقاد صدام کنار زدن آیت الله خمینی آشکارا به سود آمریکا بود و آمریکا و عراق در بسیاری از زمینه ها نفع مشترک داشتند. فکر مذاکره محرمانه مقامات عالی رتبه دو طرف از ابتکارهای برژینسکی بود. به نوشته نیویورک تایمز و اظهارات یک ایرانی مقیم خارج از کشور؛ برژینسکی به امان (پایتخت اردن) رفت و با رهبر عراق در نخستین هفته ماه ژوئیه سال 1980 محرمانه دیدار کرد. هدف از این دیدار بحث و مذاکره پیرامون راه های هماهنگ کردن فعالیتهای آمریکا و عراق و مخالفت با سیاستهای ایران بود. اگر هدف دیدار واقعا این بوده باشد؛ باید گفت اجلاس در حکم یک شورای جنگی بوده است». (ادامه دارد)

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۷/۱۱
  • ۲۶۱ نمایش
  • من انقلابی ام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی