یادآوران کربلا

خوش به حال آنان که آرزویی جز قرب الی الله نداشتند ودر پی آرزویشان چه مستانه کوشیدندو خداوند چه خوب خدایی کرد درحقشان

یادآوران کربلا

خوش به حال آنان که آرزویی جز قرب الی الله نداشتند ودر پی آرزویشان چه مستانه کوشیدندو خداوند چه خوب خدایی کرد درحقشان

یادآوران کربلا

وقتی امام عاشقان غایب است
اطاعت از خامنه ای واجب است

نویسندگان

۱۳۲ مطلب توسط «من انقلابی ام» ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ملت عزیز ایران!

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سال ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را بـه این مقام والا رسانید و خون پاک او بـه دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را بـه پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحناه‌فداه و بـه روح مطهر خود او تبریک و بـه ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه ی‌ی عمر خودرا بـه جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه ی‌ی این سالیان بود، با رفتن او بـه حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی اسـت کـه دست پلید خودرا بـه خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.

 

پیام رهبر معظم انقلاب برای شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌ المللی مقاومت اسـت و همه ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه ی دوستان -‌ و نیز همه ی دشمنان – بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک اسـت، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ اسـت ولی ادامه مبارزه و دست یافتن بـه پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و بـه همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم .

 

سیدعلی خامنه‌ای
۱۳دیماه1398

  • من انقلابی ام

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود:

عشق به نماز

درکتاب "امالی شیخ طوسی" از رسول خدا (صلی الله علیه وآله) روایت شده که فرمود: ای اباذر! خدای عزوجل روشنی چشم مرا درنماز قرار داده وآن را محبوب من گردانیده، همچنانکه طعام را بر گرسنه و آب را بر تشنه محبوب ساخته است سپس فرمود: آدم گرسنه با خوردن غذا و تشنه با نوشیدن آب سیر می شود اما من با خواندن نماز سیر نمی ‌شوم.

  • من انقلابی ام

رسول اکرم صلی علیه وآله وسلم فرمودند:

خدای رحمت کند کسی را که در نیکی و نیکوکاری به فرزند خویش کمک کند.

راوی حدیث پرسید: چگونه فرزند خود را در نیکی یاری نمایدحضرت در جواب چهار دستور فرمودند:

  1. آنچه را کودک در قوه وقدرت داشته و انجام داده است از او قبول کند.
  2. آنچه انجام آن برای کودک سنگین و طاقت فرسا است از او نخواهد.
  3. اورا به گناه وطغیان وادار نکند.
  4. به او دروغ نگوید ودر برابر او مرتکب کارهای احمقانه نشود.

نقل از کتاب کودک آقای فلسفی ج2.ص 45

  • من انقلابی ام

 

حضرت محمد

 

 

 

 

 

 


پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله)با مرکب تفکر و تعقل از مرز ماده و طبیعت عبور کرده و در آن سوی این پدیده های چشم گیر و در همان حال ناپایدار و زودگذر، به پدید آورنده و آفریدگار نیرومند و دانا و ابدی و ازلی می اندیشید و محصول آن، روی آوردن به وی با همه وجود و تسلیم در برابر او بود.


 

الگوی گفتار و رفتار

پیامبر(صلی الله علیه وآله) الگو است. «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ» (الأحزاب/21) «اسوه» یعنی الگو، نگفته (لقد کان رسول الله اسوه)، گفته «فِی رَسُولِ اللَّهِ» می‌دانی «فِی» یعنی چه؟ در پیغمبر (صلی الله علیه وآله) الگو است، اگر می‌گفت پیغمبر(صلی الله علیه وآله) الگو است یعنی خودتان را مثل پیغمبر کنید، آن وقت باید گفته می شد : ما کجا، پیغمبر کجا؟ می‌گوید ببین شما که نمی‌توانی مثل پیغمبر(صلی الله علیه وآله) باشی، منتهی از کارهای پیغمبر(صلی الله علیه وآله) الگوبرداری کنید، یعنی یک گوشه کارتان لااقل به پیغمبر(صلی الله علیه وآله) نزدیک بشود.

آخر ما در بعضی مواقع می بینیم که هیچ چیزمان به پیغمبر (صلی الله علیه وآله)نمی‌خورد. پیغمبر (صلی الله علیه وآله)راست می‌گفت ما دروغ می‌گوییم، پیغمبر (صلی الله علیه وآله)امین بود ما خیانت می‌کنیم، پیغمبر (صلی الله علیه وآله)نماز می‌خواند باحال، ما اصلا نماز نمی‌خوانیم یا نماز می‌خوانیم بی‌حال. پیغمبر (صلی الله علیه وآله)چقدر تمیز بود.

سیره اخلاقی و رفتاری

سیره اخلاقی و رفتاری هر کس، به صورت های گوناگون نمود پیدا می کند. گاهی اخلاق فردی گویای خصلت های شخصیتی افراد است. حضرت رسول(صلی الله علیه وآله)در اخلاق فردی، روش خاصی داشت که به بعضی آنها اشاره می شود:

پاکی و آراستگی

آراستگی و پاکی سر، صورت و لباس مورد تأکید اسلام است; زیرا خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد.(وسائل الشیعه، ج 3، ص 340) خداوند زیبایی را برای بندگان می پسندد و ژولیدگی را برایشان روا نمی دارد; چنان که رسول خدا(صلی الله علیه وآله)فرمود: خداوند چرکین بودن و ژولیدگی را دشمن دارد.(نهج الفصاحه، ص 150، ح 741)

برگرفته ازتبیان

 

  • من انقلابی ام

امام صادق علیه السلام فرمودند:

کسی که نمی تواند در حق خود ما احسان ونیکویی کند،پس به دوستداران ماخوبی کندوهر کس نمی تواند ما را زیارت ودیدار کند،پس به زیارت صالحان شیعه برود که ثواب زیارت ما برایش نوشته می شود.

ثواب اعمال و عقاب اعمال/124

  • من انقلابی ام

امام حسن عسکری علیه السلام :

یکی از احادیثی که حضرت توصیه می کند، در باب تقوا  است.

امام حسن عسکریعلیه السلاممی فرماید: "اَوْرَعُ النَّاسِ مَنْ وَقَفَ عِنْدَ الشُّبْهَةِ". "با تقواترین مردم کسی است که در مسئله شبهه دار که یقین در آن نباشد وارد نشود و توقف کند.

"اوصیکم بتقوالله والورع فی دینکم". "شما را به تقوای خدا و محافظت در دینتان توصیه می کنم". این حدیث و توصیه از حضرت امام حسن عسکری(ع) حال کنونی ما را بیان می کند و  در این روزها به این سفارشات بسیار نیاز داریم. در جای دیگری حضرت می فرماید: "من الذنوب التی لا تغفر، لیتنی لا اؤ اخذ الابهذا". "از جمله گناهانی که بخشیده نمی‌شود، این است که انسان بگوید ای کاش مواخذه و مجازات نمی‌شدم مگر به خاطر همین یک گناه". این حدیث به کوچک شمردن گناه اشاره می کند و از مسائلی است که باعث می شود گناه آمرزیده نشود

  • من انقلابی ام
بِسْــــمِ رّبـــــــــ ِ المـهـــــدی


السـلام علیک یا اباصـالح المهـدی


تقـدیم محضـر شریف امـام عشـق ، حضـرتــــــ ابـا صـالح المـهـــدی عـج الله

یا بن الحسن!
سر ّعاشق شدنم لطف طبیبانه توست
ور نه عشق تو کجا، این دل بیمار کجا؟
کاش در نافله ات نام مرا هم ببری
که دعای تو کجا،عبد گنهکار کجا؟


تا محضر دوست، بى نشان باید رفت
بى سر به سرِ نیزه عیان باید رفت
مانند علمدار ادب باید کرد
درخیمه صاحب الزمان(عج) باید رفت


منتظر که باشی نه پایت نه دلت و نه وجودت بند دنیا نمی شود.
منتظر که باشی خون هزار بار در رگهایت، جانی تازه می گیرد که او نیز منتظر جوششی دوباره است.
منتظر که باشی پرونده اعمالت پر از ارادت به اوست...


بار خدایا !
در فرج حجت خود تعجیل فرما
و در یاری او شتاب نما
و ما را از یاران و یاوران او قرار ده
و فیض شهادت در پیشگاه او نصیب ما فرما
آمیـن یا ربّ العالمین


هیچ ذکری بالاتر ومهم تر از عزم پیوسته و همیشگی بر ترک گناه نیست ؛ یعنی تصمیم داشته باشید اگر خداوند صد سال هم به شما عمر داد ، حتی یک گناه نکنید ، همچنان که اگر صد سال عمر کنید ، حاضر نخواهید شد یک بار تَهِ استکانی زهر بنوشید ؛حقیقت و واقع گناه هم ، زهر و سّم است.

اگر انسان یک گام در راه رضای خدا بردارد ، دیگر گامهای بعدی را نمی داند چه خواهد شد! همان گام اول ، او را به جاهایی که نمی داند ، خواهد کشید.


آیت الله بهجت (ره)می فرمودند:


تکان میخوری بگو یا صاحب الزمان،
می نشینی بگو یا صاحب الزمان،
برمی خیزی بگو یا صاحب الزمان،

صبح که از خواب بیدار میشوی مؤدب بایست
و صبحت را با سلام به امام زمانت شروع کن
و بگو آقا جان دستم به دامانت خودت یاری ام کن،

شب که میخواهی بخوابی اول دست به سینه بگذار
و بگو"السلام علیک یا صاحب الزمان"بعد بخواب.

شب و روزت را به یاد محبوب سر کن که اگر اینطور شد,
شیطان دیگر در زندگی تو جایگاهی ندارد،دیگر نمیتوانی گناه کنی،
دیگر تمام وقت بیمه امام زمانی...

 
  • من انقلابی ام

 اعْلَمُوا أَنَّکُمْ لَا تَشْکُرُونَ اللَّهَ تَعَالَى بِشَیْ‏ءٍ بَعْدَ الْإِیمَانِ بِاللَّهِ وَ بَعْدَ الِاعْتِرَافِ بِحُقُوقِ أَوْلِیَاءِ اللَّهِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ ص أَحَبَّ إِلَیْهِ مِنْ مُعَاوَنَتِکُمْ لِإِخْوَانِکُمُ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى دُنْیَاهُمُ
 

بدانید که بعد از ایمان به خدا و بعد از اعتراف به حقوق اولیاء اللّه  از آل محمد پیامبر خدا صلى الله علیه و آله هیچ شکرى نزد خدا خوشایندتر از این نیست که برادران مؤمن خود را در امور دنیایشان یارى رسانید .

عیون اخبار الرضا ج 2 ، ص 169

  • من انقلابی ام


اختلافات سیاسی بین امویان و عباسیان و تقسیم شدن اسلام به فرقه های مختلف و ظهور عقاید مادی و نفوذ فلسفه یونان در کشورهای اسلامی ، موجب پیدایش یک نهضت علمی گردید . نهضتی که پایه های آن بر حقایق مسلم استوار بود . چنین نهضتی  لازم بود ، تا هم حقایق دینی را از میان خرافات و موهومات و احادیث جعلی بیرون کشد و هم در برابر زندیقها و مادیها با نیروی منطق و قدرت استدلال مقاومت کند و آرای سست آنها را محکوم سازد . گفتگوهای علمی و مناظرات آن حضرت با افراد دهری و مادی مانند "ابن ابی العوجاء" و "ابو شاکر دیصانی " و حتی "ابن مقفع " معروف است . به وجود آمدن چنین نهضت علمی در محیط آشفته و تاریک آن عصر ، کار هر کسی  نبود ، فقط کسی شایسته این مقام بزرگ بود که مأموریت الهی داشته باشد و از جانب خداوند پشتیبانی  شود ، تا بتواند به نیروی الهام و پاکی نفس و تقوا وجود خود را به مبدأ غیب ارتباطدهد ، حقایق علمی را از دریای بیکران علم الهی به دست آورد ، و در دسترس استفاده گوهرشناسان حقیقت قرار دهد . تنها وجود گرامی  حضرت صادق ( ع ) می توانست چنین مقامی داشته باشد ، تنها امام صادق ( ع ) بود که با کناره گیری از سیاست و جنجالهای سیاسی از آغاز امامت در نشر معارف اسلام و گسترش قوانین و احادیث راستین دین مبین و تبلیغ احکام و تعلیم و تربیت مسلمانان کمر همت بر میان بست . زمان امام صادق ( ع ) در حقیقت عصر طلایی دانش و ترویج احکام و تربیت شاگردانی بود که هر یک مشعل نورانی علم را به گوشه و کنار بردند و در "خودشناسی " و "خداشناسی " مانند استاد بزرگ و امام بزرگوار خود در هدایت مردم کوشیدند . در همین دوران درخشان - در برابر فلسفه یونان - کلام و حکمت اسلامی رشد کرد و فلاسفه و حکمای بزرگی در اسلام پرورش یافتند .

  • من انقلابی ام

امام علی علیه السلام در حکمت10(9)می فرمایند:

با مردم چنان رفتار کنید که اگر در آن حال مردید برشما بگریند،اگر زنده ماندیدخواهان معاشرت با شما باشند.

______________________   پیام ها  _____________

بنا به سفارش مولا علی علیه السلام،با ید به گونه ای با مردم زندگی کنیم تا از بودن با ما خرسند بوده واز جدایی ومرگ ما گریان شوند.اگر خواهیم چنین شود،پس باید :

*مردم دار باشیم ودر غم وشادی دیگران شریک باشیم

*از تنگ نظری هاواندیشیدن به منافع شخصی،قومی وحزبی به دور باشیم

*برای برآوردن خواسته ها ونیازمندیهای مردم،احساس مسئولیت داشته باشیم

*در برابر رفتارهای اشتباه ونامناسب مردم،صبوری و تحمل از خود نشان دهیم

یک مسلمان باید به صورتی زندگی نماید که وجود یا عدم وجود اوبرای دیگران محسوس وبا اهمیت باشد.

  • من انقلابی ام