یادآوران کربلا

خوش به حال آنان که آرزویی جز قرب الی الله نداشتند ودر پی آرزویشان چه مستانه کوشیدندو خداوند چه خوب خدایی کرد درحقشان

یادآوران کربلا

خوش به حال آنان که آرزویی جز قرب الی الله نداشتند ودر پی آرزویشان چه مستانه کوشیدندو خداوند چه خوب خدایی کرد درحقشان

یادآوران کربلا

وقتی امام عاشقان غایب است
اطاعت از خامنه ای واجب است

نویسندگان

چراعراق به ایران حمله کرد؟(4)

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۲۱ ق.ظ

برگزاری رفراندم و اعلام جمهوری اسلامی در ایران

عراق از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی اش را با ایران آشکار کرد . در 13 فروردین 1358 یک روز پس از برگزاری رفراندم و اعلام جمهوری اسلامی در ایران ؛ نیروهای مرزی و بالگردهای عراقی به پاسگاه مرزی بهرام آباد مهران تیراندازی کردند . عراقی ها در روزها و ماه های بعدی هم کارهایشان را علیه ایران ادامه دادند و هر چه کارهایشان بی پاسخ می ماند جسورتر می شدند .

برخی از فعالیتهای ضد ایرانی آن روزهای عراقی ها چنین بود : اخراج 50 هزار عراقی ایرانی الاصل؛ کمک به گروه های ضد انقلاب در ایران از جمله جبهه التحریر الاحواز و کومله و حزب دموکرات ؛ طرح مسئله خروج ایران از جزایر سه گانه ؛ انتشار نقشه جغرافیایی که در آن به جای خوزستان ایران کشوری جدید به نام عربستان ترسیم شده بود ؛ اشغال کنسولگری ایران در بصره و بازداشت دیپلماتهایش ؛ تبلیغ علیه ایران برای تحریک احساسات ضد ایرانی عراقی ها ؛ انتشار مجلات ضد ایرانی ؛ پخش فیلم های تبلیغاتی علیه ایران ؛ انجام پروازها و اقدامات شناسایی در مرزهای ایران ؛ سنگرسازی و ایجاد استحکامات در مرز و آوردن نیروی بسیار به مرز ؛ برگزاری مانورهای نظامی در مرز؛ ساختن پاسگاه های جدید و تقویت پاسگاهای قدیمی در مرز ؛ فراخوان نیروهای ذخیره ارتش ؛ ساختن فرودگاه و راه های مواصلاتی جدید نزدیک مرز ؛ متوقف کردن کشتی های ایرانی در اروند ؛ احضار سفیر ایران در بغداد و اخراج برخی از دیپلماتهای ایرانی؛ اجباری کردن برافراشتن پرچم عراق بر فراز کشتی هایی که می خواستند از اروند بگذرند و بمباران و گلوله باران مناطق مرزی ابران حتی شهرهای مرزی قصر شیرین؛ سومار؛ مهران و خرمشهر. (ادامه دارد)

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۷/۱۱
  • ۲۶۲ نمایش
  • من انقلابی ام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی